teamviewer
Team Viewer
youtube
Jsme na YouTube
Sdílet na Facebooku
cart
0 KčKošík
menuclose
Menu
image
31.08.2022

Modelování přístřešku v ZW3D

Od začátku této covidové pandemie se naše životy různě mění, včetně způsobu, jak trávit dovolenou. V dnešní době je bezpečnější pobývat někde v otevřených prostorech, venku a v přírodě. Z toho vyplývá, že kempování je skvělý nápad! A co je na tom ještě lepší? Můžete si navrhnout vlastní ''přístřešek'' na auto a vyrazit kamkoli se vám zamane.

Dnes pro vás máme příběh Alana Bata, který je studentem univerzity v Buenos Aires a zároveň velkým milovníkem 3D modelování. Alan si sám vymodeloval v 3D softwaru ZW3D střešní stan GeaTectum™ o příběh se s námi podělil, tak se pojďme podívat, jak toho můžeme docílit i my!

 

Část 1 – Hlavní tělo

Pro modelování stanu zprvu začneme skicovat s odpovídajícími rozměry.

 

Poté stačí náčrt vysunout a vytvořit skořepinu pomoci funkce „skořepina". Abychom to mohli dokončit, musíme udělat nějaké další skici pro okna a přidat nějaké zaoblení.
Mimochodem, příkazy, které byly použity jsou zvýrazněny v nabídce pásu karet. Např. Skica, Vysunout, Zaoblení a Skořepina.

 

 

Část 2 – Střešní kryt


Co se týče střešního krytu, musíme vysunout čáru a rozšíříme ji v sekci Odsazení ve funkci vysunutí příkazu. Poté přidáme příruby pomocí záložky „Plechový díl", konkrétně použijeme příkaz „Celá příruba". Nakonec se geometrie zrcadlí.
Konkrétně k vysunutí čáry použijeme referenční náčrt s rozměry stanu.

 

 

Jestliže chcete nyní vytvořit těleso z vysunuté čáry, tak je důležité mít vybranou možnost Odsazení (v tomto případě pro zmenšení nebo rozšíření našeho vysunutí), jinak by byla výsledkem pouze plocha.

 

Dále použijeme příkaz „Odsazení povrchu" a zapíšeme takovou hodnotu, aby se vnější plocha protáhla na rovinu XZ (oříznuta bude později).

 

 

Následovně přidáme dva lemy pomocí příkazu „Celá příruba" v záložce Plechový díl a vybereme dvě vnější hrany.

 

 

Zde můžete vidět ořezávání, které bylo zmíněno dříve. 

 

 

Nakonec zrcadlíme geometrii a jako rovinu zrcadlení použijeme rovinu XZ.

 

 

Níže můžeme vidět konečný výsledek!

 

Část 3 – Konečný model střešní krytiny

Aby váš model vypadal realističtěji, tak se důrazně doporučuje použít příkaz „Mapa textury" v záložce Vizualizace. Vaše modely poté budou vypadat rozhodně lépe. Chceteli přidat texturu, stačí vybrat příkaz a vybrat libovolný obrázek v počítači. Poté vyberte, kde chcete obrázek zobrazit a upravíte velikost.

 

 

Část 4 – Animace montáže


Nyní máme hotový design hlavní části stanu a jeho střechy. Pokud jde o podlahový mechanismus a žebřík, které jsou zobrazené níže, tak o to se podělíme zase příště!

 

 

 

Využít můžete video v angličtině od ZWSOFTU, které ukazuje, jak vytvořit animaci sestavy v ZW3D.

 

 

A na závěr se můžete podívat, jak přístřešek |stan| reálně funguje